BLOG č.19 • Sťahovanie do nového bývania nemusí byť nočná mora
- Podrobnosti
- Kategória: Blogové články
- Uverejnené nedeľa, 20. máj 2018, 15:00
- Napísal: GRAND-REALITY
Sťahovanie bývania čaká v živote azda každého z nás. Nemusí však vždy ísť o nočnú moru, ako je často proklamované. Máme pre vás niekoľko tipov, vďaka ktorým zvládnete sťahovanie raz-dva.
Nikdy nenechávajte sťahovanie na poslednú chvíľu. Pokiaľ už poznáte termín, aspoň mesiac dopredu musíte vyriešiť, či si na sťahovanie objednáte profesionálov, alebo si všetko oddriete sami. Tiež je potrebné objednať škatule a ďalší obalový materiál, ktorý budete pri samotnom akte potrebovať. Odporúčame nakúpiť nielen škatule na vaše osobné veci a ďalšie vybavenie, ale aj fixačný materiál a výplne a papierové ochrany hrán a rohov na nábytok. Takto zabránite zničeniu a odreninám nábytku a podláh. Deň pred samotným sťahovaním si zbaľte extra tašku s oblečením a hygienickými potrebami, ktoré budete v priebehu pár nasledujúcich dní potrebovať.
V novom byte či dome potom nebudete musieť zúrivo prehľadávať všetky škatule, len aby ste našli kefku na zuby. Na veci v škatuliach sa snažte vyhradiť extra miestnosť, kam ich budete počas procesu balenia odnášať. Pamätajte, že pri balení sa váš majetok prakticky zdvojnásobí, pretože všetky veci budú vonku zo skríň a ak by ste do toho nevniesli trochu organizácie a poriadku, čoskoro by sa vo vašom súčasnom obydlí nedalo hýbať.
Ako správne baliť
Pri sťahovaní sa priamo ponúka najprv baliť veci, ktoré nasledujúci týždeň nebudete k životu nevyhnutne potrebovať. Medzi tie sa radia drobnosti, knihy, dôležité dokumenty, nevyužívaná elektronika a pod. Všetky škatule starostlivo označte a poznačte si aj tie najťažšie, ktoré tak zostanú na mužskú hrubú silu.
Krehké veci nezabudnite riadne obaliť novinami či bublinkovými fóliami, aby sa nerozbili. Pri sťahovaní máte zároveň jedinečnú možnosť zbaviť sa všetkého nepotrebného a do nového obydlia si odniesť len to, čo naozaj chcete a využívate. Odhoďte sentiment a konečne sa zbavte starých nepotrebných vecí, ktoré majú svoje najlepšie roky už dávno za sebou. Tieto veci nemusíte nutne vyhadzovať, ale skúste rôzne azylové domy, detské domovy a miestne charity, či by o ne nemali záujem.
Deň "D"
Keď nastane deň "D" a sťahovacia firma či priatelia dorazia na miesto činu, začnite najprv s najťažšími kusmi nábytku. Tak budú v novom obydlí ako prvé a po prevezení škatúľ do nich môžete veci rovno usporiadať. Vedzte, že do miestnosti, kde sú nahádzané všetky možné vrecia a škatule, sa s veľkou šatníkovou skriňou nevchádza úplne jednoducho. Po najväčšom nábytku prichádzajú na rad elektrospotrebiče ako chladnička, práčka, rúra a ďalej stoly, stoličky a potom už samotné veci v škatuliach.
Či už bývate v podnájme, alebo odovzdávate svoj starý byt či dom novému majiteľovi, na finálne upratovanie nikdy nezabudnite. Všetko je potrebné pozametať, utrieť, zamaľovať šmuhy a pod. To isté platí aj v spoločných priestoroch. Pozrite sa teda, ako po sťahovaní vyzerajú spoločné chodby, výťah a schody. Na vybaľovanie si doprajte dostatok času a nič nevybaľujte ledabolo. Všetko uložte tam, kam daná vec patrí, a dajte si na tom záležať. Berte systematicky jednu miestnosť po druhej, ako prvé však odporúčame dať do poriadku spálňu, kuchyňu a kúpeľňu, čo sú tri miestnosti, ktoré budete v najbližšej dobe skutočne potrebovať.
Zdroj: byvanie.pravda.sk Foto: grand-reality.sk